ALGEMENE VOORWAARDEN ADAM
1. Contractuele relatie en diensten:
1. 1. Adam:
Adam betekent Adam Technology s.r.o., een vennootschap met statutaire zetel te Evropská 2758/11, 160 00 Praag 6, Tsjechische Republiek IČ (ID Nummer): 09360735 geregistreerd in het handelsregister dat wordt bijgehouden door de gemeentelijke rechtbank in Praag, afdeling C, dossier 335125.
Adam is een technologieplatform (hierna te noemen het “Adam Platform”) bedoeld om natuurlijke personen en rechtspersonen de mogelijkheid te bieden hun belangstelling kenbaar te maken voor professionele diensten op het gebied van huishouden (hierna te noemen de “Professionele Diensten”) die worden geleverd door onafhankelijke leveranciers van dergelijke diensten op basis van een contract met Adam. U erkent dat Adam geen Professionele Diensten of andere ambachtelijke diensten of huishoudelijke diensten levert en dat al deze diensten worden geleverd door onafhankelijke leveranciers die geen werknemers van Adam zijn.
Door de services te openen en te gebruiken stemt u in met deze Algemene voorwaarden en gaat u een overeenkomst aan over het gebruik van de Adam Services (hierna de “Overeenkomst” genoemd) waarbij een contractuele relatie tussen u en Adam tot stand komt. Indien u het niet eens bent met deze Voorwaarden, mag u geen gebruik maken van de services. Deze Voorwaarden vervangen uitdrukkelijk alle eerdere contracten of afspraken met u. Adam kan de geldigheid van deze Voorwaarden of de door u geleverde diensten onmiddellijk beëindigen of de diensten stopzetten of de toegang tot de diensten of een deel daarvan weigeren op elk moment en om elke reden.
Adam kan de Voorwaarden en andere documenten die integraal deel uitmaken van de Overeenkomst naar eigen oordeel wijzigen, waaronder, maar niet beperkt tot, wijzigingen in toepasselijke wetgeving, diensten en contracten met zijn leveranciers. Wijzigingen worden per e-mail of door kennisgeving in de administratie van het Adam platform aan u bekend gemaakt. Alle wijzigingen worden van kracht op de aangegeven datum, die ten minste 30 dagen na de datum van kennisgeving van de wijzigingen is, en zijn van toepassing op elk daaropvolgend gebruik van de Adam diensten. Indien u niet akkoord gaat met de wijziging, kunt u de Overeenkomst beëindigen met ingang van de eerste dag van de kalendermaand volgend op de levering van de schriftelijke kennisgeving, welke kennisgeving moet worden geleverd aan adam@myadam.nl, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. voorafgaand aan de ingangsdatum van de wijziging. In het geval van opzegging krachtens deze paragraaf, zijn de huidige voorwaarden van toepassing voor de duur van de opzegtermijn.
1. 2. Gebruiker van de dienst (hierna te noemen “u” of de “Gebruiker”):
Onder Dienstgebruiker wordt verstaan een natuurlijk persoon of een rechtspersoon die interesse heeft getoond in het contracteren van Professionele Diensten van Professional.
Indien u een natuurlijk persoon bent, verklaart u door gebruik te maken van het Adam Platform dat u 18 jaar of ouder bent of dat u onder omstandigheden heeft geleefd die u handelingsbekwaam hebben gemaakt en dat u daarom een volledig handelingsbekwaam persoon bent.
Indien u handelt namens een rechtspersoon, verklaart u door gebruik te maken van het Adam Platform dat u bevoegd bent om deze Overeenkomst aan te gaan namens de rechtspersoon waarvan u de gegevens (met inbegrip van maar niet beperkt tot de bedrijfsnaam en het identificatienummer), als vertegenwoordiger van de rechtspersoon, aan Adam heeft verstrekt bij het tonen van interesse in het bestellen van Professionele Diensten. Het bewust verstrekken van valse informatie, met inbegrip van maar niet beperkt tot uw naam, adres, telefoonnummer of e-mailadres, is een ernstige en frauduleuze handeling die aanzienlijke schade en inbreuk op de bescherming van persoonsgegevens kan veroorzaken voor Adam, onafhankelijke leveranciers van Professionele Diensten en andere derden, met inbegrip van de benodigde tijd, inspanningen en kosten voor de verwerking van een dergelijk verzoek en mogelijke boetes. Indien u opzettelijk valse, willekeurige of anderszins fictieve informatie verstrekt aan Adam bij het kenbaar maken van uw interesse in het bestellen van Professionele Diensten, stelt u zichzelf bloot aan het risico door Adam te worden beboet tot maximaal 1000 Euro per keer dat dergelijke valse informatie opzettelijk wordt verstrekt.
1. 3. Professional:
Onder Professional wordt verstaan een onafhankelijke dienstverlener die als rechtspersoon of natuurlijk persoon opereert en die met een Dienstgebruiker een Overeenkomst tot Werkzaamheden wil aangaan met betrekking tot het leveren van Professionele Diensten.
U erkent dat de Professionals onafhankelijke dienstverleners zijn en niet in dienst zijn van Adam. Er bestaat geen arbeidsrelatie tussen de Professional en Adam.
U erkent dat Adam geen professionele licenties of vergunningen controleert van Professionals die diensten leveren die worden aangevraagd via het Adam Platform.
1. 4. Contract voor Werk:
Contract voor Werk betekent een contract dat wordt aangegaan tussen een Gebruiker van de Dienst en een Professional waarin de verplichting van de Professional is vastgelegd om Professionele Diensten te leveren aan de Gebruiker van de Dienst in de overeengekomen omvang en tegen de overeengekomen prijs.
1. 5. Servicelocatie:
Dit is de locatie die door de Servicegebruiker is opgegeven wanneer hij zijn interesse in het afnemen van Professionele Diensten kenbaar maakt in zijn Aanvraag Professionele Dienst.
1. 6. Communicatie tussen partijen
Partijen communiceren via de contactgegevens die door de Gebruiker van de Dienst zijn vermeld in de aanvraag van de Professionele Dienst en die door Adam zijn vermeld op de website van Adam.
1. 7. Diensten van Adam
De door Adam geleverde diensten omvatten, maar zijn niet beperkt tot, de levering van het Adam Technologieplatform, klantenservice en communicatie tussen de Professional en de Gebruiker van de Professionele Dienst.
2. Een aanvraag voor een professional plaatsen
2. 1. Een online geplaatste aanvraag voor een professional op www.myadam.nl of op een ander doorgestuurd of anderszins gewijzigd adres (hierna te noemen de “Aanvraag”) omvat, maar is niet beperkt tot:
- specificaties van het gebied van dienstverlening waarin de Gebruiker geïnteresseerd is
- informatie of de Professional de materialen moet kopen (bijvoorbeeld bouwmateriaal) of dat de Gebruiker de materialen op eigen kosten zal voorbereiden
- Eventueel andere relevante informatie met betrekking tot de levering van professionele diensten
- Prijs die door de Gebruiker aan de Professional wordt aangeboden voor het uitvoeren van de Professionele Diensten
- Voor- en achternaam van de Gebruiker
- Telefoonnummer van de Gebruiker
- E-mailadres van de Gebruiker
- Datum waarop de Gebruiker de Professionele Diensten door de Professional wil laten uitvoeren
- Adres van de Servicelocatie
3.Omvang van de professional service
3.1.De exacte specificaties van de Diensten van de Professional die door de Gebruiker van de Dienst worden gevraagd, staan in de Aanvraag Professionele Dienst.
3. 2. De Professionele Diensten worden geleverd op de Servicelocatie die is gespecificeerd in de Aanvraag Professionele Dienst.
3. 3. De Gebruiker van de Dienst en de Professional zullen de definitieve omvang van het werk en de prijs op de Servicelocatie voor aanvang van de Professionele Dienst schriftelijk goedkeuren met de handtekeningen van beide Partijen (hierna de “Inkooporder” genoemd).
4.Prijs
4.1.Zodra u de Professionele Diensten van de Professional heeft ontvangen, zal Adam namens de Professional bemiddelen bij de betaling van de relevante vergoedingen als vertegenwoordiger voor de inning van de betaling met een beperkte reikwijdte van de bevoegdheden van de Professional. De door u betaalde vergoedingen zijn definitief en worden niet gerestitueerd, tenzij Adam anders bepaalt.
4.2. Nadat de Gebruiker de invoergegevens heeft ingevoerd op www.myadam.nl, toont Adam de adviesprijs, die naar Adam's inzicht overeenkomt met de ingevoerde invoergegevens en waarvoor, naar Adam's inzicht, de Gebruiker kan worden gekoppeld aan een Professional. Het bedrag is slechts een aanbevolen en geschatte prijs op basis van de informatie die door de Gebruiker is verstrekt.De uiteindelijke prijs wordt uitsluitend bepaald door overeenstemming tussen de Professional en de Gebruiker van de Dienst op de Servicelocatie voordat de Professional begint met de Professionele Diensten. Adam bepaalt de uiteindelijke prijs niet en heeft er geen enkele invloed op.
4. 3. De definitieve prijs voor de Professionele Diensten wordt bepaald door de Professional op de locatie voordat de Professionele Dienst begint, op basis van de professionele beoordeling door de Professional van de omvang van het werk, metingen van de Servicelocatie en andere factoren die van invloed kunnen zijn op de definitieve prijs.
4. 4. In het geval dat de definitieve prijs die door de Professional is vastgesteld voordat de professionele dienstverlening begint, afwijkt van de aanbevolen schatting, heeft de Gebruiker het recht om de Aanvraag te annuleren voordat de professionele dienstverlening begint.
4. 5. De vergoeding moet binnen 5 dagen na de oplevering van het voltooide werk door de professional uitsluitend en alleen worden betaald op de volgende IBAN LT593250045818510249, SWIFT REVOLT21. Contante betalingen en betalingen op andere rekeningen worden buiten beschouwing gelaten.
4. 6. In geval van te veel betaalde bedragen heeft de Gebruiker het recht om terugbetaling te vragen, die zal worden betaald binnen 30 dagen na de datum waarop Adam het bestaan van het te veel betaalde bedrag per e-mail bevestigt.
4. 7. De Gebruiker heeft het recht om zijn Aanvraag kosteloos te annuleren tot uiterlijk 5 dagen voor de geplande start van de Professionele Dienst. Indien een Aanvraag minder dan 5 dagen voor de geplande start van de Professionele Dienst wordt geannuleerd, kan Adam annuleringskosten in rekening brengen aan de Gebruiker tot maximaal 30% van de adviesprijs van de Aanvraag of 200 Euro, afhankelijk van welke hoger is.
4. 8. 8. Adam informeert hierbij de Gebruiker van de Dienst dat in het geval hij de prijs voor het werk dat onder het Contract voor Werkzaamheden is uitgevoerd niet naar behoren betaalt, Adam door de Professional gemachtigd is om het incassoproces in gang te zetten en de betaling af te dwingen van alle bedragen die onder het Contract voor Werkzaamheden verschuldigd zijn (inclusief contractuele boetes, accessoires en andere kosten in verband met de handhaving) ten behoeve van de Professional.
5. Sluiting van de arbeidsovereenkomst
5. 1. De Overeenkomst voor Werkzaamheden komt tot stand door ondertekening van een Inkooporder.
5. 2. Door het sluiten van de Overeenkomst voor Werkzaamheden stemt de Professional ermee in Professionele Diensten te verlenen aan de Gebruiker van de Dienst in de omvang en onder de voorwaarden zoals gespecificeerd in de Inkooporder voor Professionele Diensten op de Servicelocatie voordat de professionele dienstverlening begint.
5.3.Adam geeft geen garantie met betrekking tot professioneel gedrag, prestaties of kwaliteit van de diensten die door de individuele Professional worden geleverd.
5. 4. Het Adam Platform is een effectief hulpmiddel voor het matchen van Service Gebruikers en Professionals. Adam adviseert de Servicegebruiker niet met betrekking tot de selectie van een specifieke Professional.
5. 5. Adam garandeert niet dat een Gebruiker van de Dienst wordt gekoppeld aan dezelfde Professional of dat de prestaties of kwaliteit van de Professionele Dienst hetzelfde zullen zijn indien dezelfde Gebruiker van de Dienst herhaaldelijk verzoeken indient of verzoeken indient met betrekking tot dezelfde Servicelocatie.
6. Diverse voorwaarden van het Contract voor Werkzaamheden
In aanvulling op de afspraken die hierboven in deze Algemene Voorwaarden en in de Aanvraag Professionele Dienstverlening zijn gespecificeerd, worden hierbij de volgende voorwaarden voor de professionele dienstverlening door de Professional aan de Gebruiker van de Dienst overeengekomen:
6. 1. De Professional is verplicht om de omvang en de definitieve prijs van de Professionele Diensten bekend te maken aan de Gebruiker van de Dienst in de Inkooporder tussen de Professional en de Gebruiker van de Dienst.
6. 2. De Professional zal de Dienstgebruiker op de hoogte stellen van de voltooiing van de Professionele Diensten door het ondertekenen van het overdrachtsrapport voor de voltooide werkzaamheden (hierna te noemen het “Overdrachtsprotocol”) dat moet worden ondertekend door de Professional en de Dienstgebruiker.
6. 3. De Professional heeft het recht om de Professionele Dienst op elk gewenst moment op elke met de Gebruiker overeengekomen dag te voltooien.
6. 4. De Gebruiker van de Dienst stemt ermee in om samen te werken met de Professional zoals gespecificeerd in de Algemene Voorwaarden of redelijkerwijs gevraagd door de Professional, met inbegrip van maar niet beperkt tot het volgende:
- De Professional toegang te verlenen tot de ruimten voor het uitvoeren van de dienst of de Professional sleutels of toegangscodes tot het gebouw te verstrekken om de dienst te kunnen uitvoeren;
- Ervoor zorgen dat de Servicelocatie toegankelijk is en geschikt is voor de uitvoering van de dienst, in het bijzonder vrij van zaken die de uitvoering van de dienst verhinderen of kunnen verhinderen. De Professional hoeft er niet voor te zorgen dat dergelijke voorwerpen worden verwijderd om zijn taak naar behoren te kunnen uitvoeren. Als dergelijke zaken niet worden verwijderd, is de professional niet verplicht of bevoegd om deze te verwijderen en de professionele dienst uit te voeren, en tegelijkertijd is de professional niet aansprakelijk voor gebrekkige prestaties als gevolg van het niet verwijderen van dergelijke zaken. Het bovenstaande is niet van toepassing als de Gebruiker van de dienst interesse heeft getoond in de aanvraag of vóór de definitieve prijsbevestiging met de Schilder heeft ingestemd over een dienst die het verplaatsen van meubels of andere verplaatsbare voorwerpen en een grondige schoonmaak na de professionele dienst omvat;
- Zich onthouden van handelingen die de uitvoering van de professionele diensten verhinderen
- De Gebruiker van de Diensten stemt ermee in om de professionele dienstverlening zonder onnodige vertraging na voltooiing te controleren en te inspecteren.
- Wanneer de Gebruiker van de Diensten een rechtspersoon is, stemt hij ermee in om ervoor te zorgen dat de bovengenoemde verplichtingen worden nageleefd door de gebruikers van het gebouw waarin de diensten worden verleend.
6. 5. Indien de Gebruiker van de Dienst in gebreke blijft met de betaling van de vergoeding voor een bevestigde Aankooporder (d.w.z. de vergoeding voor de geleverde Professionele Diensten), stemt de Gebruiker ermee in om aan de Professional een contractuele boete te betalen van 0,05% van het uitstaande bedrag voor elke dag van verzuim of een deel daarvan.
7. Inspectie van professionele diensten en afhandeling van klachten
7. 1. Gezien de aard van de verrichte werkzaamheden heeft de Gebruiker van de Diensten het recht om op gebreken in het werk van de Professional te wijzen zodra deze worden ontdekt, maar uiterlijk op de dag waarop de ruimten door de Professional worden opgeleverd, door de desbetreffende gebreken te vermelden in het overdrachtsrapport waarin de specifieke gebreken in de Professionele Diensten worden beschreven, en door een kopie van het overdrachtsrapport te sturen naar het e-mailadres van Adam dat op de website van het bedrijf staat vermeld.
7. 2. In het geval dat er geen klacht wordt ingediend zoals beschreven in de bovenstaande paragraaf, wordt de dienst geacht naar behoren te zijn geleverd in overeenstemming met de Inkooporder.
7. 3. In geval van verborgen gebreken heeft de Servicegebruiker het recht om op gebreken in de verrichte werkzaamheden te wijzen zodra deze worden geconstateerd. Nadat de Servicegebruiker verborgen gebreken bij Adam heeft gemeld, is hij verplicht zo spoedig mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht een alternatieve datum voor de reparatie te regelen.
7. 4. In het geval dat de Professional schade toebrengt aan de Gebruiker door zijn contractuele verplichtingen te schenden, heeft de Gebruiker recht op vergoeding van deze schade door de Professional.
7. 5. Voordat de Professional de Servicelocatie mag betreden, zal de Gebruiker alle waardevolle en breekbare voorwerpen veilig opbergen. Adam is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van dergelijke voorwerpen.
8. Recht van gebruikers (als consument)
8. 1. Indien de Gebruiker een consument is, zijn de in dit artikel beschreven consumentenrechten van toepassing.
8. 2. Het consumentenrecht geeft de Gebruiker als consument de mogelijkheid om de overeenkomst die met de Professional door middel van communicatie op afstand is gesloten, op te zeggen. Gebruiker kan een dergelijke overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen na de datum van het sluiten van de overeenkomst opzeggen.
8. 3. Gebruiker kan de met de professional gesloten overeenkomst eveneens opzeggen indien de professional in gebreke blijft bij het verlenen van de professionele diensten en deze verplichting niet onmiddellijk nakomt nadat de gebruiker de professional hiertoe heeft aangemaand.
8. 4. Indien het herroepingsrecht van de Gebruiker voortduurt, kan de Gebruiker de overeenkomst opzeggen door de Professional binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst mee te delen dat de Gebruiker de overeenkomst opzegt. De Gebruiker kan de informatie op elke controleerbare manier aan de Professional sturen.
8. 5. In geval van opzegging krijgt de Gebruiker het betaalde bedrag onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 dagen na opzegging, terug van de Professional. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarvan het bedrag is overgemaakt, tenzij Gebruiker een andere manier van terugbetaling aangeeft. De Gebruiker erkent dat de Professional, en niet Adam, volledig verantwoordelijk is voor de terugbetaling van het betaalde bedrag.
8. 6. Adam merkt verder op dat alle verplichtingen en overeenkomsten die de Gebruiker aangaat met de Professional alleen van kracht zijn tussen de Gebruiker en de Professional en worden beheerst door die overeenkomsten tussen de partijen en het toepasselijk recht.
8. 7. Eventuele klachten en claims van de Gebruiker tegen Professionele Diensten worden door de Gebruiker rechtstreeks met de Professional afgehandeld zoals beschreven in deze Algemene Voorwaarden. Adam kan bemiddelen in de communicatie tussen Gebruikers en Professionals, maar Adam is niet verplicht om klachten van Gebruikers in ontvangst te nemen en te behandelen.
8. 8. Adam is een Platform als Dienst en indien de Gebruiker van mening is dat het Platform een gebrek heeft (de kwaliteit ervan komt niet overeen met de overeengekomen voorwaarden) kan de Gebruiker daar aanspraak op maken. Indien het defect verwijderbaar is, kan de Gebruiker ofwel een reparatie, een aanvulling of een korting vragen. Indien het defect niet kan worden verwijderd en de Adam Diensten niet kunnen worden gebruikt, kan de Gebruiker het contract opzeggen of om een korting vragen.
8. 9. Het kan geen reden zijn om een klacht in te dienen over het Adam Platform of de Adam Diensten dat de dienst niet voldoet aan de subjectieve verwachtingen van de Gebruiker.
8. 10. Om een klacht in te dienen over het Adam Platform of de Adam Dienst, dient de Gebruiker contact op te nemen met Adam en de volgende informatie te verstrekken: waar de Gebruiker specifiek over wil klagen en waarom, de contactgegevens van de Gebruiker en hoe de Gebruiker de klacht wil oplossen. De Gebruiker kan een klacht elektronisch indienen via het contact e-mail adres vermeld op het Adam Platform of schriftelijk bij het hoofdkantoor van Adam.
8. 11. Na het indienen van een klacht ontvangt de Gebruiker een bevestiging van Adam waarin staat wanneer de klacht is ingediend, waarover de klacht gaat en de door de Gebruiker gevraagde wijze van afhandeling van de klacht.
8. 12. Adam behandelt de klacht onmiddellijk, uiterlijk binnen 30 kalenderdagen. Adam zal de Gebruiker een bevestiging geven van de datum en wijze van de klacht, de eventuele reparatie, de duur van de klacht, dan wel een motivering voor Adam's afwijzing van de klacht. Indien Adam de klacht niet binnen 30 dagen afhandelt, heeft de Gebruiker het recht de Overeenkomst op te zeggen.
8. 13. In geval van een terecht uitgebrachte klacht heeft de Gebruiker recht op vergoeding van de in redelijkheid gemaakte kosten, welke de Gebruiker dient te beklagen binnen één maand na het verstrijken van de termijn waarbinnen op het gebrek gewezen dient te worden.
8. 14. De Gebruiker erkent dat hij/zij de Overeenkomst niet kan opzeggen wanneer de Adam Diensten kosteloos aan de Gebruiker worden verleend en volledig aan de Gebruiker worden verstrekt op het moment dat de Overeenkomst wordt aangegaan. Opzegging van het contract met de Professional wordt beheerst door de contractuele relatie tussen de Professional en de Gebruiker.
9. Bescherming van persoonsgegevens
9. 1. Adam kan persoonsgegevens verwerken bij het verlenen van Adam Diensten. Adam verklaart hierbij dat het Bedrijf de persoonsgegevens verwerkt in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene verordening gegevensbescherming). Gedetailleerde informatie over de verwerking van persoonsgegevens wordt verstrekt in de Kennisgeving verwerking persoonsgegevens die beschikbaar is op deze link: https://www.myadam.nl/privacy-policy.
10. Gebruikersinhoud
10.1. Gebruikersinhoud. Gebruiker kan tekst, foto's en andere informatie die de inhoud van de Gebruiker vertegenwoordigt uploaden naar het Adam Platform. De Gebruiker is verantwoordelijk voor zijn Gebruikersinhoud. Door het uploaden van Gebruikerscontent naar het Adam Platform verklaart Gebruiker dat hij daartoe bevoegd is en dat het uploaden, plaatsen of daaropvolgende gebruik van de content geen inbreuk maakt op de rechten of wetten van derden. Het is de Gebruiker niet toegestaan informatie of materiaal te uploaden, over te brengen of anderszins te verstrekken naar of via het Adam platform dat ongevraagde reclame of inhoud (d.w.z. “spam”) is, illegaal is of kwaadaardige code bevat of activeert (software, hardware of andere technologie, waaronder malware, die tot doel of tot gevolg heeft onbevoegde toegang te verlenen tot een computer, software, hardware of netwerk of deze te verstoren of anderszins te beschadigen; of te voorkomen dat een andere Professional of Gebruiker toegang krijgt tot de Adam Services of deze gebruikt).
10.2. Adam's benadering van Gebruikersinhoud. Adam hanteert een passieve en neutrale benadering ten aanzien van Gebruikerscontent. Dit betekent dat Adam deze over het algemeen niet controleert of actief zoekt naar feiten of omstandigheden die erop wijzen dat de Gebruikersinhoud illegaal is. Adam kan op eigen initiatief vrijwillig onderzoek doen of andere maatregelen nemen om illegale inhoud op te sporen, te identificeren, te verwijderen of de toegang daartoe onmogelijk te maken. Adam kan ook noodzakelijke maatregelen nemen om naleving van wettelijke vereisten, contractuele voorwaarden en bevelen van administratieve autoriteiten te waarborgen. Adam is echter niet verantwoordelijk voor de onwettigheid, nauwkeurigheid of waarheidsgetrouwheid van Gebruikerscontent. Adam maakt geen gebruik van speciale tools of op algoritmen gebaseerde besluitvorming om inhoud te modereren.
10.3. Meldingsmechanisme. Adam ontvangt alle meldingen die informatie bevatten over het voorkomen van gebruikerscontent op het Adam-platform die de kennisgever (bijvoorbeeld de Gebruiker) illegaal acht. De melder kan meldingen naar Adam sturen op het e-mailadres adam@myadam.nl. Adam staat toe dat de melding ten minste de volgende informatie bevat:
(a) een voldoende onderbouwde uitleg waarom de melder van mening is dat de inhoud in kwestie illegaal is,
(b) een ondubbelzinnige indicatie van de exacte elektronische locatie van de inhoud, zoals de exacte URL, en, indien nodig, aanvullende informatie om de illegale inhoud te identificeren, afhankelijk van het type,
(c) de naam of titel van de persoon die de melding doet en zijn e-mailadres, behalve wanneer u inhoud meldt die volgens u een strafbaar feit vormt als bedoeld in de artikelen 3 tot en met 7 van Richtlijn 2011/93/EU,
(d) een verklaring waarin wordt bevestigd dat de persoon of entiteit die de melding doet, te goeder trouw gelooft dat de informatie en beweringen in de melding juist en volledig zijn.
10.4. Procedure en maatregelen. Indien de melding elektronische contactgegevens bevat van de persoon die de melding heeft ingediend, zendt Adam de kennisgever onmiddellijk een ontvangstbevestiging van de melding. Adam stelt de melder ook zonder onnodige vertraging op de hoogte van zijn besluit ten aanzien van de informatie waarop de melding betrekking heeft en verstrekt de melder informatie over de rechtsmiddelen die hem ter beschikking staan in verband met dat besluit. Indien Adam kennis krijgt van onwettige activiteiten, illegale inhoud of inhoud die niet in overeenstemming is met de Voorwaarden, kan zij maatregelen nemen om deze te verwijderen of de toegang daartoe te verhinderen. Adam kan de Gebruiker ook beperkingen opleggen die bestaan uit opschorting of beëindiging van de levering van de Adam Diensten aan de Gebruiker of opschorting of beëindiging van het account van de Gebruiker. Indien Adam op de hoogte is van de relevante elektronische contactgegevens en indien er geen sprake is van misleidende commerciële inhoud in grote volumes, zal zij alle getroffen Gebruikers een duidelijke en specifieke rechtvaardiging geven voor een dergelijke beperking. Indien Adam echter van oordeel is dat de inhoud in overeenstemming is met de wet en de Voorwaarden, kan zij ook besluiten geen actie tegen de inhoud te ondernemen.
10.5. Bescherming tegen misbruik. Indien de Gebruiker veelvuldig klaarblijkelijk illegale inhoud aanlevert, kan Adam de levering van Adam Diensten en de toegang tot het account van de Gebruiker voor een redelijke periode en na voorafgaande kennisgeving opschorten. Indien een melder veelvuldig kennelijk ongegronde meldingen of klachten indient, kan Adam bovendien de afhandeling van meldingen en klachten door de melder opschorten na voorafgaande kennisgeving. Bij het nemen van een besluit in dergelijke gevallen houdt Adam rekening met het aantal in een bepaalde periode ingediende zaken met kennelijk onrechtmatige inhoud of kennelijk ongegronde meldingen of klachten, hun aandeel ten opzichte van het totale aantal informatie of meldingen, de ernst van het misbruik, de aard van de onrechtmatige inhoud, de gevolgen van het misbruik en de intentie van de ontvanger van de dienst, persoon, entiteit of klager, indien deze kan worden afgeleid.
11. Gemeenschappelijke en slotbepalingen
11. 1. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing op individuele Overeenkomsten van Werkzaamheden en Professionele Dienstvragen.
11. 2. Op deze Overeenkomst is de Tsjechische wetgeving van toepassing.
11. 3. De diensten worden geleverd “zoals deze zijn” en “zoals beschikbaar”. Adam wijst alle uitdrukkelijke, indirecte of wettelijke verklaringen en garanties die niet specifiek in deze Voorwaarden zijn opgenomen, van de hand.
11. 4. Adam doet voorts geen toezeggingen en geeft geen garanties en aanvaardt geen verplichtingen met betrekking tot de betrouwbaarheid, tijdigheid, kwaliteit, geschiktheid of beschikbaarheid van de diensten en de met behulp van onze diensten aangevraagde diensten of een garantie dat de diensten ononderbroken en foutloos zullen zijn.
11. 5. Adam geeft geen garantie met betrekking tot de kwaliteit, geschiktheid, veiligheid of beschikbaarheid van de Professional.
11. 6. De Gebruiker van de Dienst verleent zijn uitdrukkelijke voorafgaande toestemming in de zin van de tweede zin van artikel 1897 van het Tsjechische Burgerlijk Wetboek voor de overdracht van rechten die voor Adam voortvloeien uit een Onderzoek aan een door Adam geselecteerde derde partij, op voorwaarde dat verplichtingen die voor Adam voortvloeien uit het Onderzoek tegelijkertijd aan dezelfde persoon of entiteit worden overgedragen. Indien nodig stemt de Gebruiker van de Dienst er ook mee in om toestemming te verlenen overeenkomstig de eerste zin van deze paragraaf in de juiste vorm aan een door Adam geselecteerde derde.
11. 7. Op grond van het consumentenrecht heeft Gebruiker (als consument) het recht op alternatieve geschillenbeslechting van een zijn consumentengeschil dat voortvloeit uit een overeenkomst tussen Gebruiker en Adam. In een dergelijk geval kan Gebruiker contact opnemen met de Tsjechische Handelsinspectie (Centrale Inspectie - ADR-afdeling, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praag 2, Tsjechië, e-mail: adr@coi.cz, website: adr.coi.cz).
11. 8. Alternatieve geschillenbeslechting van een geschil van een Gebruiker (als consument) wordt alleen geïnitieerd op verzoek van de Gebruiker, indien de Gebruiker het geschil niet rechtstreeks met Adam heeft kunnen oplossen. Het verzoek kan worden ingediend binnen 1 jaar na de datum waarop de Gebruiker voor het eerst gebruik heeft gemaakt van zijn recht van geschil met Adam. De Gebruiker kan zijn geschil ook online oplossen via het ODR-platform (Online Dispute Resolution).
11. 9. Europees Consumentencentrum Tsjechië, gevestigd te Štěpánská 567/15, 120 00 Praag 2, Tsjechië, internetadres: http://www.evropskyspotrebitel.cz is het contactpunt krachtens Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 betreffende onlinebeslechting van consumentengeschillen en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 en Richtlijn 2009/22/EG (Verordening betreffende onlinebeslechting van consumentengeschillen).
11. 10. De Gebruiker van de Dienst verklaart kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden.
11. 11. Deze Algemene Voorwaarden zijn op 1 augustus 2024 in werking getreden.
Adam Technology s.r.o. | Evropská 2758/11, Dejvice, 160 00 Praha | Reg.nr.: 09360735